Nytt dugnadsår på gamle Brekke skole.

Med innlegg nr 500 på hjemmesiden til Hvaler kulturvernforening, i snitt rundt 100 innlegg pr år siden oppstarten av siden i 2011, sender venneforeningen for gamle Brekke skole ut invitasjon til å bli med inn i et nytt dugnadsår på Hvalers eldste skole.

2015-10-15 15.54. Sten tilbakeElisabeth og Ragnar

Med 2015, oppstartsåret på Brekke vel i havn, kan vi med engasjement og god støtte starte opp arbeidet i 2016

I sin oppfordring til ny dugnadsinnsats skriver Kjell Ole Brobakken på vegne av styret i venneforeningen følgende:

Hei alle sammen

Våren er her, og det er på tide å starte opp med dugnadsarbeid på gamle Brekke skole igjen. Første dugnadskveld blir

onsdag 20. april fra kl. 16.

Denne kvelden blir det både rydding i uthuset og start på vasking av sydveggen. Det er derfor fint om dere tar med skurebørster, terrasseskrubber og andre typer vaskekoster. Briller og hansker er også fornuftig å ha til denne type arbeid.
Mange aktiviteter står på planen i år. Vi har fått bevilget penger fra Kulturminnefondet, Østfold fylkeskommune og UNI-stiftelsen. Dette gir oss anledning til å starte med arbeidet på pipa/gruve, restaurering av vinduer og ytterpanel. Vi er nå i gang med å undersøke hvordan de ulike arbeidsoppgavene skal utføres slik at dette blir gjort på forskriftsmessig måte i forhold til restaurering av gamle bygninger. Vi vil komme tilbake til mer informasjon om dette i løpet av våren når plan for arbeidet er laget.

Vi håper mange av dere har anledning til å delta på dugnadsarbeid  utover våren med onsdager som fast dugnadsdag. Det er mye spennende arbeid som skal gjøres på gamle Brekke skole. Vi startet godt i 2015, dette gir inspirasjon for ytterligere innsats i 2016.

Velkommen til dugnadsarbeid og hyggelig sosialt samvær.

Styret for venner av gamle Brekke skole.