Bli med inn på gamle Brekke skole i morgen, lørdag 7. juli kl 12:00 – 15:00

Dugnadsgjengen ønsker velkommen til gamle Brekke skole i morgen lørdag 7. juli

Som tidligere meldt holder vi åpent hus på gamle Brekke skole i morgen, lørdag 7. juli fra kl 12:00 – 15:00.

I 2014, da vi startet det forberedende arbeidet, var forfallet stort (bildet over). I årene siden har det vært gjennomført et stort og omfattende restaureringsarbeid vi er stolte av. Når Hvaler kulturvernforening  og venneforeningen på Brekke i morgen ønsker deg velkommen, kan du ved selvsyn få et innblikk i utført arbeid, og bli fortalt om planene for bruk av bygget allerede fra 2019/2020. Vi håper også at du kan ta til deg av flotte “lopper” , plansjer og kart fra de gamle grendeskolene, gjerne med en kaffekopp attåt. Vi selger også historiske kart  over Hvalers øyer på Brekke i morgen.

Selv om vi har fått god støtte fra næringsliv og det offentlige, har vi løpende behov for “gode gaver” fra støttespillere for å komme helt i mål.

Hjertelig velkommen til gamle Brekke skole i morgen fra kl 12:00