Full innsats på to “fronter”

IMG_9096IMG_9091 (2)

I vinter satte vi oss som mål å kunne åpne for de første gjestene på Mundastua 1. juli. Nå fjorten dager før er vi klare på at vi skal holde hva vi lovet. Dette takket være stor innsats langt ut over de faste dugnadsdagene. Dugnadsfolket har lagt gulv, malt, belistet, laget senger, kjøkkenbenk og satt i stand utemøbler – for å nevne noe av det som har betydd en innsats ut over “normalen”. Nå venter vi på klarsignal fra Oslofjordens Friluftsråd (som er midt i en større flytteprosess fra Sandvika til Slemmestad) for å kunne legge Mundastua ut for booking. Antatt vil dette klarsignalet komme i løpet av denne uka.

IMG_9097IMG_9087 (2)

Om arbeidsgjengen som jobbet med innredningen av Mundastua hadde tatt seg tid til å se mot Nordgårdsbrygga (bildet til venstre er tatt fra verandaen), så hadde de registrert stor innsats også her. Riktig nok er vi et godt stykke unna ferdigstillelse, men i dag kunne vi slå fast at en tredjedel av dekket er lagt. Ja, så langt er vi kommet nå,  at de første båtene (Venus og Håbet) kan “gå til kai” i nær framtid.