Kulturvernforeningen er omgitt av gode venner og støttespillere

Kulturvernforeningens historie er også historien om de gode hjelperne, både de som tar et praktisk ansvar gjennom å gå på dugnad år ut og år inn, og de mange stiftelsene, offentlige organene, organisasjonene som har støttet oss økonomisk  samt de  næringsdrivende som har stilt opp og støttet oss gjennom gode rabatter, teknisk utstyr og gjennom rene pengebeløp. To eksempler fra sisten uken illustrerer dette bildet  der undertegnede ble oppringt av Tor Gunnar Ellefsen i CalTrykk i Fredrikstad og Malermester Sjur B Hansen på Skjærhalden, som begge ønsket å gi kr 5000,- til henholdsvis Brottet og gamle Brekke skole.

Jeg har sagt det mange ganger før og gjentar det gjerne her. Vi er dypt takknemlig for den økonomiske hjelp vi får for å holde gående en omfattende virksomhet. Det som imidlertid er svært viktig, er at vi – det store lag av frivillige,  blir sett og omtalt på en positiv måte. Slik bygger vi et godt renomé og de som gir skaper grunnlag for sitt gode renomé. Her snakker vi m.a.o. om en vinn – vinnsituasjon. I denne runden er det vi som takker!