Vi gleder oss over delt 2. plass og gratulerer Aasmund Vik, LLH, med frivillighetsprisen 2015

Aasmund Vik2.plassen er sikret

Aasmund Vik, LLH, en verdig vinner.     2. plassen delte vi med Gunnar Bruheim fra Rennebu

Med utrolig flott støtte fra hundrevis både på Hvaler og i Østlandsområdet for øvrig gjennom en sms-avstemning, har som kjent dugnadsgruppene i Hvaler kulturvernforening nådd helt til finalen i årets konkurranse om frivillighetsprisen 2015, en konkurranse arrangert av “Frivillighet Norge” http://www.frivillighetnorge.no/

I kveld var det duket for stor fest og kunngjøring av vinneren på restaurant Månefisken i Oslo der vinneren, i  tillegg til heder og ære fikk med seg en pengepremie på kr 50.000,- . Vel hadde vi håpet å dra seieren i land på vegne av fellesskapet i kulturvernforening og som heder til Hvalersamfunnet, men da kulturministeren kunngjorde vinneren, var navnet Aasmund Vik, en verdig vinner etter mange års stille, men samtidig meget utfordrende arbeid for de homofiles rettigheter i Norge. Hvaler kulturvernforening er de første til å gratulere Aasmund Vik med årets pris!

Kim Erik og Jan170 mennesker

Varaordfører Kim-Erik Ballovarre representerte Hvaler kommune på den store festen i kveld.

Hvaler kulturvernforening setter også stor pris på at Hvaler kommune ved vararordfører Kim-Erik Ballovarre var tilstede sammen med rundt 170 gjester fra regjering, Storting og en hel rekke organisasjoner på kveldens arrangement.   Samarbeidet med kommunen, nedfelt i tre avtaler siste året, gir spennende erfaringer til ny tenkning rundt forholdet mellom det offentlige og frivilligheten. I kveld ble dette ikke vektlagt i grunnlaget for pristildelingen. I det som ble formidlet til oss utenfor den offisielle rammen, gir dette samspillet imidlertid spennende erfaringer som grunnlag for utforming av en fremtidsrettet politikk for forholdet offentlighet – frivillighet.

Carsten Henriksen, Jan Arntzen og Paul Henriksen dro stolte hjem med en delt 2. plass og en anerkjennelse vi vet å ta med oss videre i arbeidet for lokalsamfunnet Hvaler.