Gamle Brekke skole: se så fint det blir!

Med nymalte vindskier, nyrestaurert loftsvindu og nymalt vegg kan stå som et talende eksempel på at vi har kommet langt i løpet av to år med arbeid på gamle Brekke skole
Med nymalte vindskier, nyrestaurert loftsvindu  og karmer og nymalt vegger,  viser med all tydelighet at vi har kommet langt i løpet av to år i arbeidet med gamle Brekke skole

Når vi nå nærmer oss desember og avslutning på året 2016, kan vi med glede konstatere at vi er godt i rute i forhold til planlagt fremdrift på Brekke. Stor dugnadsinnsats under ledelse av Eivind Børresen og fint arbeid fra tømrermester Svein Rognli og hans folk har ført oss hit. Fremheves skal også de gode råd og anvisninger vi får fra fylkeskonservatoren v/ Stefan Ädel.

Nye søknader er nå sendt inn til fem ulike instanser for videre arbeid i 2017 og 2018. I tillegg skal det rapporteres til de instansene som har bevilget midler i 2015 og 2016. Det siste et arbeid som ikke synes, men som like fullt både er en viktig og omfattende del av arbeidet med et slikt prosjekt.

fasade-ost-nov16 frontvegg-nov16

Frontveggen med nyrestaurert ytterdør og østveggen preges fortsatt av stillaser, men fremstår nå med nyrestaurert og nymalt panel ( med unntak ved vinduene). I løpet av neste år håper vi også at vinduene er på plass.

detaljer-frontvegg-nov16-1svalgang-nov16-1

Se de fine detaljene: bruk av “gammeldags” klippspiker – se artikkel i link under og nyrestaurert grunnmur i den tidstypiske svalgangen som også har fått på plass nyrestaurert panel