Hurra for deg som fyller ditt år………

img_98401img_0547

Mye å feire på dugnaden i kveld. Først avsyngning av gratulasjonssangen for Carsten Henriksen på 56 års dagen og med det Carstens 13. år som dugnadsarbeider “i Brottet”. Dernest var det grunn til å markere at den siste skruen ble satt på det 760 kvadratmeter store bryggedekket, Hvalers største. Vi startet arbeidet på “nye Nordgårdsbrygga 19. oktober 2015 og avsluttet 17. oktober 2016. Nærmere en årsmarkering kan vi knapt komme.

På ett år nå har dugnadsgjengen bygget en ny kystledhytte, Mundastua og ferdigstilt brygga.  Det var derfor  en stolt gjeng som skiltes i kveld og hilste: ” vi ses på mandag” . Da starter vi  arbeidet med å bygge om kystledhytta Klyven, i tillegg til at en sjøbu skal bygges på den nye brygga. Denne skal bl.a. huse et kompressoranlegg for å holde isen unna.

img_0535Espen Wistner (25) og Jonas Jonasen (15) bærer dugnadstradisjonen videre

I løpet av ett år har dugnadsgjengen bygget en ny kystledhytte og Hvalers største brygge. Jonas (15) og Espen (25) har gjennom hele dette begivenhetsrike året stått på og gitt viktige bidrag for å få prosjektene i havn.

Det var m.a.o. god grunn å synge “hurra for deg som fyller ditt år……” på dugnaden i kveld.