På en mandag som denne er det fullt dugnads-trøkk

Erling og Leif

En stilstudie i legging av brosten. Leif Hansen og Erling Olsen legger brosten i Arntzen-svingen, inngangspartiet til Brottet amfi. Her tas gammelt “håndverk” i bruk

På kveldsskiftet ble det jobbet videre på brygga som nå har “nådd land”. Det betyr at vi kan gå fra den “gamle brygga” ved kystledhyttene ut på den nye brygga. Etter hvert skal dette utgjøre et hele; grunnlag for et miljø både for båtfolk, dagsturister som vil fiske “midt i sundet”, for deg som bare vil nyte nærheten til sjøen, barn som vil fiske krabber og som arena for kulturaktiviteter. Den nye Nordgårdsbrygga vil utvilsom bli en magnet på mange typer aktivitet i fremtiden.

Paul Henriksen og Arild Johannessen legger nye meter med "skjørt" på Nye Nordgårdsbrygga
Paul Henriksen og Arild Johannessen legger “skjørt” på  “Nye Nordgårdsbrygga”

Det som står igjen før vi kan si oss ferdig, antatt i slutten av oktober, er:

• Ytterligere “påling” og utlegg av moringer. Firmaet “Kystmiljø” vil gjøre dette i løpet av inneværende uke
  • Bygginga av skjørt rundt hele brygga
  • Legging av de siste kvadratmeterne med bryggedekke
  • Sikring av brygga mot isgang gjennom å montere teknisk utstyr.

Egil, Steinar, Per og AsbjørnThor-Ivar og Jonas

“Landkjenning”, men fortsatt noen meter igjen før vi er på “tørr grunn”. Asbjørn Svendsby, Per Christiansen, Egil Hauge Pedersen, Steinar Pettersen, Jonas Jonassen og Thor-Ivar Olsen har målet i siktet.

Viktig melding: Vi har ledige plasser i den nye brygga med mulighet for fast parkeringsplass tett ved. MEN – dette er plasser forbeholdt tradisjonsbåter, eller båter med en historie knyttet til Hvaler/Oslofjord-området. Ta kontakt om du har en båt som er kvalifisert for en slik plass (41463771)